Copywriting – tvorba textů

Co to je copywriting?

V doslovném překladu, je to psaní (nebo tvorba) textů, které podporují prezentaci firmy, produktů a služeb. Tyto texty píše zkušený copywriter (textař).

Dobrý copywriting dokáže návštěvníka webu nasměrovat na správnou cestu. Většinou to bývá nějaká akce. Nákup, poptávka nebo zanechání kontaktu.

Copywriting definice
Toto je copywriting v kostce.

Proč je důležitá tvorba textů (copywriting)?

To nejdůležitější, co musí webové stránky udělat, je zaujmout návštěvníka. A musí to zvládnout během několika vteřin. Jinak odejde ke konkurenci.

To nejcennější, co na webových stránkách máme, jsou právě texty. Texty popisují služby a to, co firma skutečně dělá. Jsou to texty, co uživatelé na internetu vyhledávají. Vzpomeňte si. Když jste naposledy vyhledávali na Google. Vyhledávali jste pomocí fotografie nebo jste vyhledávali psaným textem?

Díky textům, vás mohou zákazníci na internetu nalézt. Proto je potřeba se textům věnovat a pilovat je. A to my umíme.

Co copywritingem získáte?

  1. Zákazník vás bude moci nalézt
  2. Dokážete návštěvníka zaujmout na první pohled
  3. Více návštěv na webových stránkách
  4. Podpora pro vaše zákazníky (návody, jak používat výrobek)
  5. Dobré texty zlepšují pozice ve vyhledávání

Dobře napsaný text poskytne uživatelům webových stránek dokonalé odpovědi na jejich otázky a problémy. Právě otázkami začíná vyhledávání na internetu. Perfektní text dokáže návštěvníky zaujmout a už nepustit jinam.

Text nemusí jen prodávat, ale může vám pomáhat se zákaznickou podporou.

Dopřejte uživatelům obsah, který jim vysvětlí, jak se používají vaše výrobky, jak se o ně starat. To vám přinese zajímavější obsah než má konkurence, ale také budete budovat svoji důvěryhodnost.  A to vám ve výsledku ušetří čas a přinese zisk.

Co dělá copywriter
Rozdíl, který dělá copywriter. Zaměření na detail.

Jak se dělá copywriting (tvorba textu)?

Psaní dobrých textů vyžaduje spoustu zkušeností. Kvalitní copywriter se neustále vzdělává v oboru. Jedině tak může psát moderní texty, které uživatele zaujmou a baví číst.

Při psaní textů proto klademe největší důraz na potřeby jejich čtenářů, ale také na SEO (optimalizace pro vyhledávače) problematiku.

  • Nejprve si promluvíme o vašich typických zákaznících. Kdo to je, co potřebuje, průměrný věk?
  • Budeme se zajímat o vaši firmu, vašich výhodách a vašich produktech nebo službách, které nabízíte.
  • Povíme si, jaké cíle má text splňovat.
  • Tak, jako při SEO optimalizaci, uděláme před psaním textu analýzu klíčových slov. Použití správných klíčových slov a frází, je základním kamenem úspěchu v internetových vyhledávačích.
  • Nakonec vám pošleme hotové texty ke schválení. Záleží hlavně na vaší spokojenosti, proto je důležité texty upravit podle vašich představ.

Jednotlivé body práce copywritingu se mohou dále rozšiřovat. Vždy záleží na projektu, pro který texty tvoříme. Důležité jsou zejména vaše připomínky, které nám nakonec pomohou lépe specifikovat váš tón komunikace směrem k zákazníkům. Prostě, texty musí být takové, jako byste je říkali vlastní pusou. A o to tu jde.

Kolik stojí práce copywritera?

Tvorba textů (copywriting) zabere hodně času. Tedy, pokud má být text perfektní.

Do tvorby textu patří, kromě samotného psaní:

  1. Poznání klienta
  2. Studium cílové skupiny (zákazníka) a konkurence
  3. Analyzování klíčových slov a frází (ať víme, jak vás lidé hledají)
  4. Napsaní textu a jeho korektura
  5. Ladění textu podle připomínek klienta

Cena za copywriterské práce se většinou stanovuje za tvorbu jedné normostany textu (1800 znaků včetně mezer).

Cena za naše copywriterské služby začíná od 1000 Kč za normostranu.

Cenu stanovujeme až podle náročnosti a velikosti projetu (webové stránky).

Co vás může o tvorbě textů zajímat

Definice copywritingu na Wikipedii

Jak může vypadat spolupráce s copywriterem

Co je copywriting – v angličtině s obrázky