Rachel Weisz
Ve filmu na sebe poprvé výraznÄ upozornila úlohou newyorské Å¡perkaÅky Mirandy Foxové, jedné z hostů na toskánské venkovské usedlosti, v komornÃm psychologickém dramatu Svůdná krása.
Již od stÅedoÅ¡kolských studià pracovala jako modelka. BÄhem studià angliÄtiny na Cambridge University založila se spolužáky divadelnà soubor Talking Tonques, který uvedl hru Nevilla Southalla Washbag (v režii pÅÃtele, studenta Davida Farra, nynà umÄleckého Åeditele divadla The Gate Theatre) na Edinburghském festivalu, kde zÃskala ocenÄnà The Gurdian Student Drama Award. To způsobilo, že kvůli profesionálnà herecké kariéÅe pÅesÃdlila do Londýna.
Od poloviny 90. let se prosadila v Hollywoodu, kde se uvedla hlavnà ženskou rolà doktorky Sinclairové v akÄnÃm snÃmku Å?etÄzová reakce (Chain Reaction, režie Andrew Davis, 1996) vedle Keanu Reevese a Morgana Freemana.
Dále pokraÄovala filmy Zrozeni z moÅe (Swept from the Sea, režie Beeban Kidron, 1997), Armáda v suknÃch (The Land Girls, režie David Leland, 1998), za vedlejšà roli nevÄrné manželky Grety v epickém pÅÃbÄhu tÅà generacà evropské židovské rodiny SluneÄnà jas (Sunshine, režie István Szabó, 1999) byla nominována na kanadskou výroÄnà cenu Genie, Mumie (The Mummy, režie Stephen Sommers, 1999) a Mumie se vracà (The Mummy Returns, režie Stephen Sommers, 2001), NepÅÃtel pÅed branami (Enemy at the Gates, Jean-Jacques Annaud, 2001) po boku Jude Lawa a Josepha Fiennese, Jak na vÄc (About a Boy, režie Chris a Paul Weitz, 2002) s Hughem Grantem, ChladnokrevnÄ (Confidence, režie James Foley, 2003), Sexuálnà rekonstrukce (The Shape of Things, režie Neil LaBute, 2003) nebo Constantine (režie Francis Lawrence, 2005) s Keanu Reevesem.